Istraživanja

Hrana liječi i ubija

Prejedanje ili izbjegavanje određenih namirnica doprinosi gotovo polovini smrtnih slučajeva u SAD, pokazala je nova studija

Avaz.ba
23.11.2017 09:00

Istraživanje koje je naručila Vlada SAD pokazuje da se 45 posto od 700.000 smrtnih slučajeva usljed srčanog i moždanog udara i dijabetesa od 2012. godine moglo izbjeći unošenjem preporučenih namirnica, odnosno izbjegavanjem nezdravih.

Većina ljudi umrlih od tih bolesti nije unosila preporučene doze, a pretjerivala je u hrani koja škodi organizmu. Rezultati su objavljeni u časopisu “Journal of the American Medical Association”.

Najopasniji – višak soli

“Dobre” namirnice, koje ljudi ne jedu dovoljno su orašasti plodovi, morski plodovi i riba, voće i povrće i integralne žitarice. 

“Loše” namirnice u kojima ljudi pretjeruju su slane i slatke đakonije, mesne prerađevine poput slanine, salame i viršli, crveno meso uključujući šnicle i pljeskavice, kao i zaslađeni napici.

Voditeljica studije Renata Miča sa Tafts univerziteta kaže da su ranije studije pokazale da pretjerana konzumacija soli dovodi do rasta krvnog pritiska i povećanog stresa za arterije i srce.

Štaviše, višak soli u ishrani je najopasniji činilac koji se povezuje sa gotovo 10 odsto smrtnih slučajeva obuhvaćenih istraživanjem. Ono što možete učiniti za svoje zdravlje je da unosite više “dobrih”, a manje “loših“ namirnica sa njene liste:

“Dobra” hrana

- Voće: tri voćke prosječne veličine dnevno,

- Povrće: dvije šolje kuhanog ili četiri šolje sirovog povrća dnevno,

- Orašasti plodovi: pet porcija od po 30 g nedjeljno,

- Integralne žitarice: 2,5 porcija dnevno,

- Polinezasićene masti iz prirodnih ulja poput maslinovog: 11 posto dnevnog kalorijskog unosa,

- Morski plodovi i riba: oko 200 grama nedjeljno.

 “Loše” namirnice

- Crveno meso: Ne više od jedne porcije nedeljno, odnosno jedna šnicla srednje veličine,

- Mesne prerađevine: Ne preporučuju se čak ni u najmanjim količinama,

- Zašećereni napici: Ne preporučuju se ni u najmanjim količinama.

- So: Ne više od 2.000 mg dnevno, odnosno manje od jedne kašičice.

NA VRH