ISTRAŽIVANJE

Ljudi s figurom jabuke imaju povećan rizik od srčanog udara

Autor: Vijesti.me
13.03.2018 17:08
A
A
A

Naslage masnoće oko organa imaju direktan utjecaj na pojavu raznih kardiovaskularnih bolesti, moždanog udara i dijabetesa.

Ljudi građeni poput jabuke, što podrazumijeva da im se masnoća skuplja oko stomaka, imaju između 10 i 20 posto veću šansu da će patiti od kardiovaskularnih problema, objavljeno je u novom istraživanju. Ako ste građeni u obliku jabuke, rizik od srčanog udara je kod vas povećan za dvadeset posto.

- Naši nalazi su pokazali da je skupljanje masnoće oko abdomena, kao u slučaju žena koje imaju građu jabuke, puno opasnije za žene od masnoća koje se skupljaju oko bokova - izjavio je glavni autor dr. San Peters s Univerziteta Oksford.

Kod ovako građenih žena pravi problem nalazi se u činjenici da se višak masnoće čuva oko unutrašnjih organa. A to kod ljudi povećava rizik od bolesti srca, moždanog udara i dijabetesa tipa dva.

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, više od 40 posto žena i 39 posto muškaraca širom svijeta ima prekomjernu težinu. U istraživanju Biobank UK, koje je trajalo od 2006. do 2010. godine, naučnioci su analizirali 479,610 odraslih ljudi između 40 i 69 godina.

Ispitanicima je prvo izmjeren obim struka i bokova, kao i visina, težina, te indeks tjelesne mase. Rezultati su pokazali da ljudi s većim obimom struka češće pate od kardiovaskularnih bolesti.

Istraživanje je provedeno u Velikoj Britaniji, te je objavljeno u magazinu Američke srčane zadruge. Naučnici napominju da su potrebna daljnja istraživanja kako bi se utvrdilo na koji tačno način oblik tjelesne figure utječe na povećan rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Najbolja ishrana s kojom je moguće smanjiti količinu unutrašnjih masnoća je mediteranska, koja podrazumijeva minimalni unos ugljikohidrata. Sa samo tri obroka sedmično, baziranih na mediteranskoj ishrani, mogu se značajno smanjiti naslage masnoće oko srca i jetre, pokazalo je istraživanje.

Također, istraživanje je pokazalo da ishrana koja se bazira na malom unosu masnoća nije najbolji izbor u borbi protiv masnih naslaga. Uvođenje raznog povrća, voća i orašastih plodova u svakodnevnu ishranu također značajno smanjuje obim struka.

Ovi rezultati pokazali su da umjereno vježbanje u kombinaciji s mediteranskom ishranom može utjecati na smanjenje količine masnoće u tijelu, makar se to ne mora pokazati i na vagi. Tokom istraživanja pokazalo se da umjereni, ali konstantan gubitak težine ima nevjerojatno pozitivan učinak na masne naslage koje su direktno povezane s pojavom dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti - objašnjava vođa istraživanja Iris Šai s Ben-Gurion Univerziteta u Izraelu, prenosi 24 sata.