PREPORUKA

Hranom protiv jesenjeg umora: Jači imunitet i bolje zdravlje

Autor: Avaz.ba
14.11.2017 09:52
A
A
A

Veliki je broj onih koji se svake jeseni suočavaju s neraspoloženjem, umorom, iznemoglošću i nedostatkom koncentracije. Radi se o stresu nastalom usljed promjene godišnjih doba, sindromu koji se svake godine vraća u isto vrijeme. Mnogo je načina da mu se suprotstavimo, a jedan od njih je da obogatimo trpezu.

Obogatimo trpezu

Ključ za pobjedu sveopćeg jesenjeg sivila jeste obojiti trpezu sezonskim voćem i povrćem. Crvena boja narova, žuta krompira, zelena jabuka i krušaka, ljubičasta grožđa, narandžasta mrkve i tikve, različite nijanse tople smeđe boje kestena, oraha i lješnika – to je čitav spektar boja i okusa koje stručnjaci nazivaju pravim skladištem zdravlja.

U ovom periodu, upozoravaju stručnjaci, posebno je važno slijediti uravnotežen način ishrane koji će nam biti u stanju dati određenu količinu visokokvalitetnih vitamina, minerala i proteina. Zajedno s vlaknima i antioksidantima, ovi sastojci suprotstavit će se starenju ćelija i prevenirati bolesti kao što su ateroskleroza i infarkt. Nar je čak u stanju da ponudi izvrsnu zaštitu u slučajevima kardiovaskularnih smetnji.

Grah i leća 

Ne treba nikako zaboraviti ni mahunarke: bob, grah i leća sadrže zavidne količine proteina visoke biološke vrijednosti i bogati su esencijalnim aminokiselinama, veoma važnim za zdravlje našeg organizma. Leća je veoma bogata željezom i izvrsna je u ishrani anemičnih osoba ili onih koje pate od nedostatka željeza. Jedina kontraindikacija mahunarki je da mogu izazvati osjećaj nadutosti u stomaku, ali je taj problem lako riješiti unošenjem manjih količina ili njihovim pasiranjem u pire.

Gljive za imunitet 

Gljive su niskokalorične, ali spadaju među prirodne plodove koji se najteže vare i na koje se najlakše razvijaju netolerancije. Kako imaju stimulativno djelovanje na imunitet i sadrže antivirusne sastojke, gljive mogu biti od velike koristi u borbi protiv svih virusnih oboljenja. Sastojci iz gljiva pozitivno djeluju kod visokog krvnog pritiska, povišene masnoće u krvi i arterioskleroze, poboljšavaju cirkulaciju i doprinose elastičnosti krvnih žila.

Prednost agrumima

Jesti kvalitetno tokom jeseni pomaže organizmu u pripremi za zimske nedaće. Zbog toga treba dati prednost i agrumima, koji su zbog vitamina C u njima obavezni želite li osnažiti organizam i podići imunitet. Dakle, sokovi od svježe cijeđene narandže ili grejpa, zajedno sa povrćem, mahunarkama i integralnim žitaricama, vaši su najbolji saveznici i obogatit će trpezu bojama jeseni.

Bundeva se brine za vid

Ovo narandžasto povrće bogato je vlaknima, koja su veoma važna da bi probavni sistem ostao zdrav. Bundeve su, također, krcate beta-karotenom, koji tijelo pretvara u vitamin A, a koji se zatim brine za vid i imunitet. Ne zaboravite ni na sjemenke, koje su bogate fitosterolom - on prirodno snižava nivo lošeg holesterola u organizmu.

Cvekla za mršavljenje

Cvekla svoju prepoznatljivu boju dobiva od betalaina, koji joj daje i protuupalna svojstva i djeluje kao antioksidans. Cvekla je bogata i folatima, vitaminom C i magnezijem, a zbog procenta vode od čak 90 posto, odlična je namirnica i za mršavljenje.