Ove stvari morate promijeniti u ishrani kada napunite 40

Autor: Avaz.ba
12.09.2017 15:43
A
A
A

Bližite se ili ste zakoračili u 40-te i primijetili ste kako imate sve manje energije? 

U toj životnoj dobi ljudi obično dobivaju više masnih naslaga u području trbuha, čak i ako ne mijenjaju prehrambene navike. 

Ne čude te promjene, posebno kod žena jer metabolizam usporava, kao i razina estrogena u organizmu. Istovremeno, slabi elastičnost krvnih žila.

Sve ovo otežava da se riješite nakupljenih naslaga oko trbuha, a povećava se rizik od srčanih oboljenja i osteoporoze. 

Dobra vijest jest da situaciju možemo poboljšati promjenom prehrane. 

Povećajte unos kalcija 

Žene starije od 50 godina trebale bi dnevno unositi oko 1200 mg kalcija kako bi spriječile nastanak i razvoj osteoporoze. 

Za žene u 40-tima ta količina je 1000 mg. 

Jedite više proteina 

Svaki obrok bi trebao sadržavati proteine, najmanje 30 grama po obroku. Kako starimo, tako i mišići slabe te im je potreban unos proteina kako bi se brže oporavljali i ostali čvrsti.

Smanjite unos soli 

Nadutost je čest problem tokom menopauze, a prehrana s puno soli može itekako pogoršati ovo stanje ili čak biti i uzrok. 

So je "skrivena" u mnogim prehrambenim proizvodima za koje ne biste ni pomislili, poput slastica, pa se ne oslanjajte na okus soli već na količinu soli koju neka namirnica sadrži. Čitatajte deklaracije proizvoda. 

Jedite ribu dvaput sedmično 

Hormonalne promjene tokom menopauze mogu povećati rizik od srčanih oboljenja, a omega 3-masne kiseline snižavaju taj rizik. 

Stoga je bitno na svom meniju imati ribu bogatu omega 3- masnim kiselinama, poput lososa ili srdela, barem dvaput sedmično. 

Jedite kvinoju 

U ovoj životnoj dobi jako je bitno svoju prehranu obogatiti cjelovitim žitaricama, posebno ako ih niste dovoljno konzumirali u ranijoj dobi. 

Kvinoja je vrlo zdrava namirnica koja sadrži i proteine i vlakna. 

Više lisnatog zelenog povrća 

Istraživanja su pokazala da konzumacija ove vrste povrća sprječava kognitivne poteškoće pa ga jedite što češće, posebno svježe na salatu s maslinovim uljem, primjerice špinat. 

Jedite ranije u danu 

Nemojte se odricati obroka, tako nećete izgubiti nakupine na trbuhu. Imajte na umu da jedete pet obroka na dan, ali ne ostavljajte ih za kasnije doba dana. Imat ćete više energije, održavat ćete holesterol na zdravim razinama, smanjit ćete rizik od nastanka dijabetesa i srčanih oboljenja. 

Jedite orašaste plodove 

Ove namirnice pravo su bogatstvo iz prirode koje će očuvati vaše zdravlje. Pojedite svaki dan šaku orašastih plodova, odlična su zamjena za brzinski obrok s nogu kada vas uhvati glad.