Pravilna briga o zdravlju najmlađih: Kako ojačati imunitet djece

Autor: Avaz.ba
10.08.2017 23:31
A
A
A

Djeca su izložena velikom broju virusa i bakterija u svom svakodnevnom okruženju pa tako igra s vršnjacima ili boravak u zatvorenim prostorijama mogu uzrokovati učestalu pojavu i širenje raznih infekcija. No, ovi faktori neće podjednako utjecati na svu djecu. Dok se kod nekih imunološki sistem uspješno bori protiv raznih mikroba, drugi će češće obolijevati, naprimjer od prehlade.

Primjenom nekoliko savjeta stručnjaka možete doprinijeti jačanju imunološkog sistema te tako osigurati zaštitu od raznih mikroba koji mogu negativno utjecati na zdravlje djeteta.

Osigurajte djetetu dovoljno sna - Osim što utječe na psihički i fizički razvoj djeteta, odgovarajuća količina sna pomaže i kod održavanja zdravlja i odbrane od infekcija. Loš san može smanjiti otpornost organizma, povećati mogućnost pojave raznih infekcija, ali i utjecati na njihovo trajanje i efikasnost vakcinisanja.

Pazite na unos tekućine - Pobrinite se da dijete u svakodnevnoj prehrani unosi dovoljnu količinu tekućine u obliku vode, mlijeka ili voćnih sokova bogatih vitaminima. Izbjegavajte pića s visokim udjelom šećera ili umjetnih sladila.

Uravnotežena prehrana - Jak i zdrav imunološki sistem osigurava uravnotežena prehrana. Nutritivni nedostaci mogu povećati osjetljivost na viruse i bakterije, stoga se preporučuje da u svakodnevnu prehranu uvrstite svježe voće i povrće, orašaste plodove, sjemenke, grah i integralne žitarice.

Namirnice koje doprinose jačanju imuniteta su: limun, jagode, banane, papaja, dinja, borovnica, marelica, mango i grejp, bijeli i crveni luk, paradajz, brokula, slatki krompir, špinat, mrkva, kelj, tikvice, mahunarke te proizvodi od soje.

Ove namirnice sadrže visok nivo vitamina, minerala, enzima i antioksidansa, koji jačaju imunitet. Osim toga, preporučuje se i konzumacija žutog povrća, koje sadrži karotenoide – prirodnu tvar koja potiče imunološki sistem i proizvodnju bijelih krvnih ćelija.